pädagogische Ziele

Sprache (Sprachpädagogisches Konzept – Gombos)
Sprache ist für den Menschen das wichtigste Mittel zur Auseinandersetzung mit seiner Umwelt. Durch Sprache werden Gefühle ausgedrückt, Informationen aufgenommen, verarbeitet und weiter gegeben.
Wir bieten den Kindern:

  • Sprachliche Förderung in beiden Sprachen, die auf spielerische Weise erfolgt und den individuellen Sprachkenntnissen der Kinder angepasst wird.
  • Die beiden Sprachen werden in erster Linie phasenbezogen verwendet. Erzieherin und Assistentin orientieren sich beide der Phase entsprechend, entweder deutsch oder slowenisch. 
  • Die Kinder haben immer die freie Sprachenwahl.
  • Die Alltagsroutine erfolgt in beiden Sprachen. (Begrüßung, Jausenspruch, Händewaschen,…)
  • Die Elemente der Sprache werden durch das Spiel angstfrei und lustbetont vermittelt.

Emotionalität und soziale Beziehungen

  • Förderung der Gefühlsäußerung
  • Förderung der Erlebnisfähigkeit 
  • Umgang mit Aggressivität
  • Verarbeitung und Abbau von Frustration
  • Entfaltung der Kontaktfähigkeit 
  • Stärkung des sozialen Verhaltens in der Gruppe
  • Demokratiefähigkeit

Bewegung und Gesundheit

  • Bewegungserfahrungen sammeln und elementare Bewegungsbedürfnisse befriedigen
  • Motorische und koordinative Fähigkeiten und Fertigkeiten erproben und verfeinern
  • Ausdauer und Kondition ausbilden
  • Steigerung des Selbstwertgefühls durch mehr Bewegungssicherheit
  • Regeln verstehen und einhalten
  • Spiel, Spass und Freude bei regelmäßiger Bewegung
  • Bewegung in der freien Natur
  • Kennenlernen unterschiedlichster Materialien und Turngeräten
  • Hygiene, Ernährung, Körper – und Gesundheitspflege
  • Erleben des eigenen Körpers
  • Stärkung der körperbezogenen Kompetenzen und Ressourcen

Musik

  • Freude am gemeinsamen Singen und Musizieren entwickeln
  • Umgang mit Instrumenten
  • Verschiedene Sing und Tanzspiele kennenlernen
  • Die eigene Sprech- und Singstimme entdecken


Natur und Umwelt

  • Die Natur mit allen Sinnen erleben
  • Wir lernen natürliche Lebensbedingungen der Tiere kennen
  • Grundlegende naturwissenschaftliche Kompetenzen sind Grundlagen für lebenslanges Lernen. Kinder sind hoch motiviert alles zu erforschen. 

Ästhetik und Kreativität

  • Förderung kreativer Fähigkeiten
  • Bildnerisches Gestalten und Werken 
  • Grundverständnis von Farben und Formen
  • Kennenlernen verschiedenster kreativer Materialien (z.B. Holz, Papier, Stoff, Naturmaterial, Klebstoff,…)
  • Neugier, Lust und Freude am eigenen schöpferischen Tun sind Motor der kindlichen Persönlichkeitserziehung.

Religiöse Erziehung

  • Traditionen und Bräuche kennenlernen
  • Mitgestaltung verschiedener kirchlicher Feste
  • Wertschätzung und Toleranz für andere Glaubensrichtungen 
  • Vermittlung christlicher Werte wie z.B. die Bereitschaft zu teilen, Nächstenliebe, Toleranz, Achtung vor Natur und Lebewesen


Jezik (jezikovno pedagoški koncept – Gombos)
Za človeka je jezik najpomembnejše sredstvo, da lahko stopi v stik z okoljem. Z jezikom
lahko izražamo čustva, poleg tega pa lahko sprejmemo in razumemo informacije in jih damo
naprej.
Otrokom nudimo:

  • Spodbujanje jezika v obeh jezikih, ki poteka igrivo in je prilagojeno jezikovnemu znanju otrok.
  • Oba jezika se uporabljata po časovnih dobah. Vzgojiteljica in asistentka govorita nemško ali slovensko, odvisno od časovne dobe.
  • Otroci si lahko sami izberejo, v katerem jeziku govorijo.
  • Dnevna rutina poteka v obeh jezikih (pozdrav, verzi pri malici, umivanje rok,...).
  • Otrokom hočemo posredovati jezikoente preko igre, tako da poteka učenje jezika z veseljem in brez strahu.

Čustvovanje in socialni odnosi

  • Spodbujanje izražanja čustev
  • Spodbujanje sposobnosti doživljanja
  • Ravnanje z agresivnostjo
  • Obvladovanje in zmanjšanje frustracij
  • Razvoj odprtosti za stike
  • Krepitev socialnega vedenja v skupini
  • Sposobnost demokracije

Gibanje in zdravje

  • Zbiranje izkušenj na področju gibanja in zadovoljevanje potrebe po gibanju
  • Preizkušanje in izboljšanje motoričnih in koordinativnih sposobnosti in spretnosti
  • Oblikovanje vztrajnosti in kondicije
  • Povečanje samozavesti preko varnosti pri gibanju
  • Razumevanje in upoštevanje pravil
  • Igra, zabava in veselje pri rednem gibanju
  • Gibanje v naravi
  • Spoznavanje različnega gradiva in telovadnega orodja
  • Higiena, prehrana, nega telesa, zdravstveno varstvo
  • Doživljanje lastnega telesa
  • Krepitev telesnih zmožnosti in virov

Glasba

  • Razvijanje veselja nad skupnim petjem in muziciranjem
  • Ravnanje z glasbili
  • Spoznavanje raznih spevoiger in plesnih iger
  • Odkrivanje lastnega glasu pri govorjenju in petju

Narava in okolje

  • Odkrivanje narave z vsemi čutili
  • Spoznavanje naravnih življenjskih pogojev žival
  • Temeljne naravoslovne kompetence so podlaga za doživljenjsko učenje. Za raziskovanje so otroci vedno zelo motivirani.

Estetika in Kreativnost

  • Spodbujanje kreativne sposobnosti
  • Likovna in tehnična vzgoja
  • Osnovno razumevanje barv in oblik
  • Spoznavanje raznega kreativnega materiala (les, papir, blago, naravni material, lepilo,...)
  • Radovednost in veselje pri ustvarjanju sta motor za vzgojo osebnosti.

Verska vzgoja

  • Spoznavanje tradicij in običajev
  • Sooblikovanje raznih cerkvenih praznovanj
  • Spoštovanje in strpnost do drugih religij
  • Posredovanje krščanskih vrednot kot na primer pripravljenost deliti, ljubezen do bližnjega, strpnost, spoštovanje do narave in do vseh živih bitij

Infopoint